11.03.2010

Online Bilgisayarınız

Teknoloji denen şey o kadar yoğun çalışıyor ki. Hemen her gün yeni bir bilgi öğreniyoruz. Her yeni gün bir öncekinden daha fazla değişiyor, kendine değer katıyor.  Son zamanlarda yeni yeni şeyler keşfediyorum ve çok ilgimi çeken ve beni bayağı heyecanlandıran şeyi sizinle paylaşmak istedim. Sanırım bu yazımla insanların bilgisayarım yok ya da bilgisayarımı şurda burda unuttum diye bir bahaneleri kalmayacak.



Online bilgisayar mı , o da ne?  Bende bu ay ki chip dergisinde okumaya başlamadan böyle diyordum. İnsan aklı nelere kadir?  Hemen yazıyorum siteyi ( =  icloud.com ) . Siteye üye olmanız gerekiyor ve kısa bir üyelikten sonra normal bilgisayar açılır gibi tarayıcınızda ( şifrenizi girerek tabi kullanıcı adınızla ) masaüstünüz açılıyor. Arabirim XP ile Vista arasında gelgitler yapsa da ardında UBUNTU çalışıyormuş. İhtiyaç duyacağınız hemen her şey var burada. RSS reader, hesap makinesi, takvim, iplay, oyunlar, word tarzı basit bir program vs. Oyunlardan en çok da yılan oyunu beni mest etti. Bir an Nokia 5110 lu dönemlere geriye gittim. Kendi bilgisayarınızdan   yükleme yapabiliyorsunuz.  icloud size 3 GB lık bir alan veriyor. İhtiyacınız daha fazla ise bundan sonra da para konuşuyor. Eğer çevrim içi depolama alanınızı arttırmak isterseniz www.adrive.com sitesi size 200 GB lık bir depolama alanı veriyor tabi 40 dolar karşılığında. Bir de kötü tarafından bakalım. Çevrim içi bilgisayarın kendi içine veri taşırken 768 Kbit/s hızında sıradan bir DSL bağlantısı yeterli oluyormuş. Hatta filmler bile akıcı çalışıyormuş. Zira icloud videoları tarayıcıya yüksek sıkıştırma oranıyla gönderiyor. Ancak bu filmleri karşıya yüklemeye çalışırsanız yavaş yükleme hızı bütün eğlenceye limon sıkabilir. Tabi V-DSL kullananlar bundan etkilenmiyor desek yeri olur sanırım.

Karşıya yüklemek için WebDav Client şimdilik tek seçim. O da icloud sitesinden indirilebiliyor. Bu aracı bilgisayarınıza kurarsanız filmlerinizi kolayca çevrim içi bilgisayarınıza, windows explorer'la taşıyabiliyorsunuz.
Tabi eksikleri bayağı bir var. Hala beta aşamasında. Ama zamanla daha da iyileşecek ve kullanımı daha da kolaylaşacaktır diye temenni ediyorum.

1 yorum:

  1. güzel paylaşım emeğin ve çalışman için teşekkürler

    YanıtlaSil